Turistické informační centrum Nový Jičín

Výlohy prezentují město i „Umění prodeje”

Výlohy prezentují město i „Umění prodeje”

Nově upravené výlohy od počátku června poutají pozornost lidí procházejících ulicí 28. října v centru Nového Jičína.

Jedná se o součást projektu „Atraktivní Nový Jičín”, jehož cílem je vytěsnit z veřejného prostoru vizuální smog, kultivovat prázdné výlohy, vzdělávat podnikatele i studenty v jejich aranžování a informovat o zajímavých podnikatelských aktivitách.

Výlohy jsou rozčleněny do tematických celků, představujících město a jeho Návštěvnické centrum, výstavu o historii prodeje v Novém Jičíně s názvem „Umění prodeje“ a současné podnikatele. Na aranžování výkladů s městem spolupracovaly Muzeum Novojičínska, střední škola EDUCA a společnosti TONAK, FILM21 a EDUREVOLTA. Posledně jmenovaná se také s městským architektem podílela na vzniku projektu a související dokumentace.

Město při své prezentaci vsadilo na historické osobnosti – generála Laudona a kloboučnického mistra Prokopa. Upozorňuje i na prohlídky z věže kostela Nanebevzetí Panny Marie, které připravuje na příští rok. „Naším cílem je nejen ukázat krásu a bohatou historii našeho města, ale také inspirovat občany i návštěvníky, aby se o ně více zajímali a pečovali o jeho vzhled,“ uvedl místostarosta Ondřej Syrovátka.

Příprava výstavy „Umění prodeje“ nabídla studentům střední školy EDUCA jedinečnou možnost pracovat na celistvém projektu. Studenti se zapojili do tvorby konceptu designu výlohy a autorka vítězného návrhu – studentka Ester Kudličková – pak měla možnost podílet se na přípravě grafických a tištěných podkladů. „Tento projekt je pro naše studenty skvělou příležitostí, jak si prakticky vyzkoušet práci na projektu s dopadem na kultivovanou podobu veřejného prostoru,“ uvádí pedagožky střední školy EDUCA Veronika Drastíková a Dagmar Gregorová.

Část výloh poskytuje prostor místním podnikatelům, kteří zde mohou atraktivní formou prezentovat své výrobky a služby. „Mají skvělou příležitost k vlastní propagaci, zároveň mohou přispět k estetizaci veřejného prostoru,“ vysvětluje vedoucí Návštěvnického centra Radka Bobková.

Projekt „Atraktivní Nový Jičín“ odráží snahu vedení radnice pečovat o historické a architektonické hodnoty města. K prioritám patří potlačení vizuálního smogu, jež významně ovlivní atraktivitu města a bude mít i ekonomický přínos. Přitom ho lze dosáhnout rychle, velmi účelně a s nízkými náklady. „Atraktivita města je pro nás klíčová. Snad projekt přispěje k lepšímu vnímání a využívání veřejného prostoru,“ věří realizátor projektu Petr Čaník.

  • Obrázek č.1
  • Obrázek č.2
  • Obrázek č.3
Rychlé odkazy:

Kontakty:
(+420) 556 711 888
(+420) 556 768 288
(+420) 735 704 070

icentrum@novyjicin.cz
http://www.icnj.cz/

Adresa:
Masarykovo nám, 45/29
Nový Jičín 741 01
Česká republika

GPS:
N 49° 35' 39.184''
E 18° 0' 29.756''

Otevírací doba:
Po–Pá: 8:00 – 17:00
So, Ne: 9:00 – 16:00
Svátky: 9:00 – 16:00

Tento projekt je spolufinancován z rozpočtu Moravskoslezského kraje

Ochrana osobních údajů – GDPR

Partneři:
Pivobraní
KODIS
Město Nový Jičín
Turistická oblast Beskydy-Valašsko
Beskydy-Valašsko Card
Moravian-Silesian Tourism
Kudy z nudy
Výletník
Cyklotoulky
KdyKde.cz
Tonak
Rengl